Rachunki bankowe gminy - Informacja dla osób płacących podatki i opłaty - czytaj więcej

Informacja dla pracowników Urzędu Miasta i jednostek podległych - zmiana w związku z telefonami

Uwaga-silny wiatr !!!

- czytaj więcej...
 Treść

Zbliżają się do końca prace przy budowie kolejnego odcinka ulicy Rzeczki wraz ze skrzyżowaniem z ulicą Siennieńską. To kolejny etap w budowie ciągu ulic zbiorczych tworzących tak zwaną północną obwodnicę miasta. Na kolejne lata pozostanie tym samym do realizacji już tylko jeden etap – odcinek łączący Rzeczki z ulicą Bałtowską. Prowadzone prace to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w mieście. Zakończenie tej części inwestycji zaplanowano na koniec października.

- Udało się w ubiegłym roku wykonać pierwszy odcinek od ulicy Rzeczki od strony Iłżeckiej, teraz kończymy odcinek do ulicy Siennieńskiej. Wartość tej inwestycji to 5,7 milionów złotych - mówi Prezydent Miasta Jarosław Górczyński, prezydent Ostrowca. - W przyszłym roku chcielibyśmy rozpocząć budowę łącznika od ulicy Siennieńskiej do Bałtowskiej. Dzięki temu ruch ciężkich samochodów w stronę huty i ulicy Samsonowicza, przeniesiony zostanie właśnie na północną obwodnicę.

Projekt budowy tej drogi jest już gotowy, podobnie jak dokumentacja potrzeba do aplikowania o dofinansowanie. Poprzednie dwie inwestycje otrzymały dotacje z programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej, czyli dawnych „schetynówek”.

- Mam nadzieję, że uda nam także teraz otrzymać dofinansowanie, dzięki czemu zakończymy projekt, rozpoczęty przez moich poprzedników - mówi Jarosław Górczyński.

Na razie firma Drogbud z Sudołu koło Ostrowca, położyła asfalt na ponad półkilometrowym odcinku ulicy Rzeczki oraz na skrzyżowaniu z ulicą Siennieńską. Jego przebudowa jest najtrudniejszym zadaniem w całej tej inwestycji. Zostanie tam zamontowana sygnalizacja świetlna.

- Samo skrzyżowanie ma około 300 metrów kwadratowych powierzchni - mówi Krzysztof Kowalski, naczelnik Wydziału Infrastruktury Komunalnej Urzędu Miasta. - Powstanie tutaj skrzyżowanie podobne do tego, jakie jest u zbiegu ulicy Rzeczki z ulicą Iłżecką. Z tą różnicą, że z naszej inicjatywy projekt został zmieniony i zostaną tu dobudowane rzeczywiste pętle indukcyjne, sterujące ruchem, a nie tylko te wirtualne, tworzone przez kamery. Mamy nadzieję, że ta sygnalizacja będzie działała dużo sprawniej niż ta na skrzyżowaniu z ulicą Iłżecką.

Wzdłuż ulicy powstaje dwukierunkowa ścieżka rowerowa, cztery zatoki autobusowe, nowe przystanki, nowe oświetlenie, kanalizacja deszczowa. Prace mają się zakończyć do 31 października, ale stan zaawansowania jest na tyle duży, że może stać się to wcześniej.