UWAGA -

UWAGA - Infolinia w zakresie trudności odbioru odpadów medycznych

Rachunki bankowe gminy - Informacja dla osób płacących podatki i opłaty - czytaj więcej

 Treść
Prezydent miasta rozmawia zdalnie z dr Krzysztofem Głucem – dyrektorem Departamentu Zasobów i Rozwoju na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Ostrowiec Świętokrzyski coraz częściej stawiany jest za wzór i przykład dobrych praktyk w zakresie edukacji i oświaty. Wprowadzane rozwiązania oraz realizowana od blisko siedmiu lat polityka inwestycji w oświatę przynosi już wymierne korzyści, a także spotyka się z dużym uznaniem i zainteresowaniem ze strony ostrowczan, innych samorządów, mediów branżowych oraz naukowców i wykładowców akademickich.

W ostatnich dniach również mieliśmy kilka realnych dowodów takiego zainteresowania. W tym tygodniu prezydent miasta Jarosław Górczyński został zaproszony do podzielenia się swoją wizją edukacji w kontekście polityki miejskiej oraz krajowej, na temat wyzwań, szans i zagrożeń w edukacji pokolenia dorastającego w dobie rewolucji przemysłowej 4.0.

Wywiad z prezydentem, który będzie elementem szerszej publikacji, która ukaże się jesienią tego roku był dr Krzysztof Głuc – dyrektor Departamentu Zasobów i Rozwoju na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Panowie rozmawiali o niezbędnych zmianach dla poprawy jakości rozwoju kompetencji Polaków w kontekście wyzwań przyszłości, w tym gospodarczych i społecznych. Ważnym aspektem rozmowy były również kwestie zarządcze, w tym właściwy system motywacyjny.

Prezydent Jarosław Górczyński podkreślił, że we współczesnym systemie edukacji niezwykle ważne jest kształtowanie umiejętności i postaw, które pozwolą młodym ludziom wieść w przyszłości godne życie.

- Obecnie po naszej stronie leży stworzenie jak najlepszych warunków do rozwoju młodych ludzi. Inwestycje w oświatę zawsze się zwracają , mimo, że dopiero długofalowo. Dobre przygotowanie młodzieży, to również bezpieczna jesień naszego zycia – mówi prezydent Jarosław Górczyński. – W Ostrowcu Świętokrzyskim stawiamy na budowanie kompetencji, stąd szereg projektów i inicjatyw temu służących. Finansowanie certyfikatów z języków obcych, dodatkowe zajęcia z matematyki i logiki oraz konkursy logiczno – matematyczno – biznesowe, otwarte popołudniami i w sobotę szkoły oferujące kreatywne spędzanie wolnego czasu, czy kontakt młodzieży z praktykami, w tym lokalnymi przedsiębiorcami to tylko nieliczne przykłady naszych działań.  Dbamy o wszechstronny rozwój uczniów, ale i nauczycieli, którzy kształcąc olimpijczyjków mogą liczyć na comiesięczny dodatek motywacyjny.

Prezydent, podobnie jak wielu polskich samorządowców zwrócił uwagę na zmniejszające się finansowanie edukacji z budżetu państwa i przenoszenie tej odpowiedzialności na lokalne wspólnoty. Podkreślił również wagę rozwoju sieci szkół zawodowych kształcących dobrze przygotowane do zawodu kadry, które są poszukiwane na lokalnych rynkach.