Wydział Finansowy
Sławomir Kijak - Skarbnik Miasta, Naczelnik Wydziału
kijak.slawomir@um.ostrowiec.pl
Inspektor Beata Bęben - Sekretariat
tel. +48 41 26 72 154
wf@um.ostrowiec.pl
Referat Księgowości Budżetowej
Kierownik Referatu - Małgorzata Sroczyńska - tel. +41 26 72 155, pok. 305
Inspektor Mariola Lewandowska - tel. +48 41 26 72 291, pok. 305
Inspektor Anna Bęben - tel. +48 41 26 72 146, pok. 305
Inspektor Monika Kaczmarczyk - tel. +48 41 26 72 156, pok. 305
Inspektor Agnieszka Grabowska - tel. +48 41 26 72 294, pok. 305
Inspektor Monika Gniadek - tel. +48 41 26 72 149, pok. 305
Inspektor Małgorzata Kostępska - tel. +48 41 26 72 298, pok. 305
Inspektor Paweł Miller - tel. +48 41 26 72 296, pok. 305
Inspektor Paweł Masternak - tel. +48 41 26 72 247, pok. 305
Inspektor Małgorzata Pater - tel. +48 41 26 72 299, pok. 305
Inspektor Izabela Misztal - tel. +48 41 26 72 293, pok. 305
Inspektor Edyta Szwagierczak - tel. +48 41 26 72 295, pok. 305
Podinspektor Beata Leśkiewicz - tel. +48 41 26 72 292, pok. 305
Referat ds. Planowania i Kontroli Budżetu
Kierownik Referatu - Joanna Szwed - Kurek, tel. +41 26 72 151, pok. 121
Inspektor Wojciech Koszyk - tel. +48 41 26 72 144, pok. 121
Inspektor Sylwia Maj - tel. +48 41 26 72 141, pok. 120
Inspektor Anna Sarna-Zajączkowska - tel. +48 41 26 72 145, pok.120
Inspektor Małgorzata Szumlak - tel. +48 41 26 72 169, pok.120
Referat Rachunkowości i Windykacji Podatkowej
Kierownik Referatu - Janusz Oziębło - tel. +48 41 26 72 143, pok. 124
Inspektor Edyta Walczyk – tel. +48 41 26 72 129, pok. 124
Inspektor Katarzyna Leszczyńska - tel. +48 41 26 72 129, pok. 124
Inspektor Kinga Mazur – tel. +48 41 26 72 142, pok. 125
Inspektor Anita Marchewka-Loranty – tel. +48 41 26 72 297, pok. 125
Inspektor Olga Galicka – tel. +48 41 26 72 153, pok. 125
Inspektor Marta Walczyńska - tel. +48 41 26 72 150, pok. 124
Pomoc administracyjna Sylwia Gierczak – tel. +48 41 26 72 281, pok. 125
Stanowisko ds. obsługi pracowników Urzędu Miasta w zakresie wynagrodzeń
Inspektor Zdzisława Aksamit - pokój 309, tel. +48 41 26 72 147
Inspektor Joanna Łakomiec - pokój 309, tel. +48 41 26 72 147
Biuro Obsługi Interesanta
Kasa nr 1
Podinspektor Izabela Jedlikowska
Kasa nr 2
Podisnpektor Ewa Kowalczyk
Stanowisko nr 16,17
Inspektor Anna Kasprzyk - tel. +48 41 26 72 254
Druki i formularze dotyczące podatków lokalnych
Zadania Wydziału Finansowego:
1. opracowanie projektu uchwały budżetowej na rok budżetowy wraz z uzasadnieniem, w trybie i na zasadach określonych
w uchwale Rady Miasta w sprawie procedury uchwalania budżetu miasta oraz rodzjaów i szczegółowości materiałów towarzyszących budżetowi miasta, poprzez:
a) przyjmowanie wniosków rzeczowo- finansowych zgłaszanych przez jednostki organizacyjne Gminy, komunalne osoby prawne, jednostki pomocnicze Gminy;
b) szacowanie planowanych dochodów Gminy,
c) przygotowanie zbiorczych zestawień planowanych wydatków i przewidywanych dochodów w celu przedłożenia Prezydentowi Miasta,
d) przygotowanie uzasadnienia do projektu uchwały budżetowej,
2. opracowanie projektu zarządzenia Prezydenta Miasta w sprawie układu wykonawczego budżetu miasta,
3. przygotowanie projektów Zarządzeń Prezydenta Miasta zatwierdzających plany finansowe zakładów budżetowych,
4. przygotowywanie projektów zmian:
a) uchwały w sprawie uchwalenia budżetu miasta na dany rok,
b) zarządzenia Prezydenta Miasta w sprawie zatwierdzenia planów finansowych zakładów budżetowych, oraz zmian w budżecie miasta,
5. opracowanie zarządzenia Prezydenta Miasta w sprawie kwartalnych harmonogramów dochodów i wydatków budżetu na podstawie przewidywanych dochodów i podjętych zobowiązań w zakresie realizacji wydatków,
6. ewidencja planu dochodów i wydatków budżetowych oraz ich zmian,
7. sporządzanie opisowych sprawozdań z realizacji budżetu za okresy półroczne i roczne,
8. bieżąca analiza i kontrola realizacji budżetu jednostek organizacyjnych Gminy poprzez:
a) ewidencję prawnego zaangażowania wydatków budżetowych ujętych w planie finansowym jednostki budżetowej na dany rok budżetowy,
b) ewidencję prawnego zaangażowania wydatków budżetowych przyszłych lat,
c) ewidencję dotacji przekazywanych jednostkom organizacyjnym Gminy, po analizie ich zgodności z zasadami ich przekazywania określonymi przez Radę Miasta,
9. kontrola efektywności wykonywania budżetu przez jednostki organizacyjne Gminy,
10. przyjmowanie od zakładów budżetowych sprawozdań statystycznych za okresy półroczne i roczne, ich kontrola pod względem merytorycznym i rachunkowym oraz sporządzanie sprawozdań zbiorczych półrocznych i rocznych,
11. analizy i przygotowanie części ekonomicznej wniosków o przyznanie pożyczek i kredytów,
12. współpraca z bankami w zakresie lokowania przejściowo wolnych środków budżetowych,
13. prowadzenie ewidencji księgowej: majątkowej, dochodów i wydatków budżetu, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
i Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
14. przeprowadzenie operacji gotówkowych w zakresie obsługi kasowej,
15. przeprowadzenie operacji bezgotówkowych w zakresie obsługi bankowej budżetu Gminy,
16. windykacja należności Gminy,
17. kompleksowa obsługa płacowa Urzędu oraz obsługa umów - zleceń i umów o dzieło w zakresie ich przygotowania do wypłaty,
18. sporządzanie sprawozdawczości finansowej Gminy,
19. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
20. prowadzenie w księgach rachunkowych prawidłowej ewidencji przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów i zaliczeń nadpłat z tytułu podatków,
21. wymiar podatków, ustalanie wysokości zaległości podatkowych i nadpłat,
22. kontrola terminowej wpłaty należności podatkowych,
23. terminowe podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych (upomnienia, postanowienia
o wszczęciu postępowania podatkowego, decyzje określające zaległości podatkowe, tytuły wykonawcze, ustanawianie hipotek
i innych form prawnie dostępnych zabezpieczeń, potrącenia),
24. zwracanie i zaliczanie nadpłat
25. przygotowywanie danych do sporządzania sprawozdań
26. prowadzenie operacji kasowych i uzgadnianie obrotów kasy związanych z przyjmowaniem wpłat gotówką i z dokonywaniem zwrotów nadpłat podatnikom za pośrednictwem kasy Urzędu oraz terminowe wpłacanie gotówki z kasy na rachunek bankowy Urzędu
27. wydawanie zaświadczeń na podstawie akt podatkowych i ewidencji księgowej
28. prowadzenie kontroli podatkowej
29. rozpatrywanie podań o udzielenie ulg podatkowych
30. prowadzenie księgowości podatkowej w zakresie podatków i opłat
31. prowadzenie innych spraw związanych z gospodarką finansowo - budżetową wynikających z obowiązujących przepisów prawa
32. prowadzenie zbiorczej sprawozdawczości na podstawie przepisów o pomocy publicznej dla przedsiębiorców