Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich
Beata Duda
Urząd Miasta
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Jana Głogowskiego 3/5
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
pok. 014, telefon: +48 41 26 72 210
wso@um.ostrowiec.pl
Urząd Stanu Cywilnego
Struktura wewnętrzna Urzędu Stanu Cywilnego
Adres Urzędu Stanu Cywilnego
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Siennieńska 47
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
usc@um.ostrowiec.pl
Sylwia Janik - z-ca kierownika urzędu stanu cywilnego
tel. (41) 26 72 272
Małgorzata Dąbrowska - z-ca kierownika urzędu stanu cywilnego
tel. (41) 26 72 273
Stanowisko Do Spraw Rejestracji Urodzeń
Anna Kucharczyk - inspektor
Dorota Foremniak - inspektor
tel. (41) 26 72 273
Stanowisko Do Spraw Rejestracji Zgonów
Ksenia Marczewska - inspektor
Anna Kończak - inspektor
tel. (41) 26 72 272
Stanowisko Do Spraw Rejestracji Małżeństw
Anna Majewska-Stelmasik - inspektor
tel. (41) 26 72 275
Stanowisko Do Spraw Archiwum i Konserwacji Ksiąg
Anna Kucharczyk - inspektor
tel. (41) 26 72 273
Biuro Obsługi Interesanta
Marek Lacki - inspektor
tel. (41) 26 72 272
Stanowisko Do Spraw Wydawania Odpisów Aktów Stanu Cywilnego
BIURO OBSŁUGI INTERESANTA - Urząd Miasta ul. Głogowskiego 3/5 ,sala C stanowisko 8
Teresa Cukierska - inspektor
tel. (41) 26 72 264
Zadania Urzędu Stanu Cywilnego
Rejestracja stanu cywilnego, którą dokonuje się w rejestrze stanu cywilnego
w formie aktów stanu cywilnego:
- urodzenia
- zgonu
- małżeństwa
Wydawanie z rejestru stanu cywilnego:
- odpisów aktów stanu cywilnego
- zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby
- zaświadczeń o stanie cywilnym
Przyjmowanie oświadczeń i wydawanie zaświadczeń takich jak:
- oświadczenie konieczne do uznania ojcostwa
- oświadczenia małżonków, że dziecko będzie nosić takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko
- oświadczenie o zmianie imienia dziecka lub imion dziecka zamieszczonych w akcie urodzenia
- pisemne zapewnienie osoby, że nie wie o istnieniu okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
- zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
- zaświadczenie stwierdzające, że osoba zgodnie z prawem polskim może zawrzeć małżeństwo
za granicą - zaświadczenie o uznaniu ojcostwa dziecka
Przygotowanie i prowadzenie uroczystości:
- zawarcia małżeństwa przed Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego
- jubileuszu 50-lecia pożycia małżeńskiego
- jubileuszu 100-lecia urodzin
Inne czynności:
- prostowanie aktu stanu cywilnego
- uzupełnienie aktu stanu cywilnego
- rejestracja urodzenia albo zgonu, które nastąpiły poza granicami RP i nie zostały tam
zarejestrowane - rejestracja urodzenia, zawarcia malżeństwa albo zgonu, które nastąpiły w państwach, których
nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego - dokonanie transkrypcji zagranicznego dokumentu stanu cywilnego
- odtworzenie treści zagranicznego dokumentu stanu cywilnego
- zezwolenie na zawarcie małżeństwa przed upływem miesiąca od dnia, w którym strony złożyły
zapewnienia
Zmiana imion i nazwisk w drodze decyzji administracyjnej.
WAŻNE
Odpis aktu stanu cywilnego i zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby wydaje się osobie, której akt dotyczy, lub jej małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny, oraz organom administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.
Urzędy Stanu Cywilnego nie prowadzą poszukiwań aktów stanu cywilnego dla celów genealogicznych.
Akty stanu cywilnego kierownik Urzędu Stanu Cywilnego przechowuje przez okres:
- 100 lat – akty urodzeń,
- 80 lat – akty małżeństwa i zgonów
Po tym okresie zostają one przekazywane do:
Archiwum Państwowego w Kielcach
ul. Kusocińskiego 57
25-045 Kielce
Tel.: 41 260-53-11, 41 260-53-17
Fax: 41 260-53-10
Referat ewidencji ludności i dowodów osobistych
Struktura wewnętrzna Referatu ewidencji ludności i dowodów osobistych
Kierownik Referatu: Marta Stefańczyk tel. 41 26 72 213 - pok. 012
Pracownicy zajmujący się sprawami ewidencji ludności - pok. 011
Inspektor: Iwona Olszańska tel. 41 26 72 191
Inspektor: Łukasz Woźny tel. 41 26 72 217
Inspektor: Aleksandra Pastuszka tel. 41 26 72 211
Pracownicy zajmujący się sprawami dowodów osobistych - pok. 014
Inspektor: Jolanta Kamińska tel. 41 26 72 214
Inspektor: Edyta Orłowska tel. 41 26 72 214
Inspektor: Beata Piesak tel. 41 26 72 148
Pracownicy obsługujący interesantów w Biurze Obsługi Interesantów - Sala B
Inspektor: Beata Kaniowska tel. 41 26 72 260
Inspektor: Halina Pronobis tel. 41 26 72 261
Pomoc administracyjna: Justyna Pastuszko tel. 41 26 72 259
Zadania Referatu ewidencji ludności i dowodów osobistych
- prowadzenie ewidencji ludności
- udzielanie informacji adresowych w oparciu o obowiązujące przepisy
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach meldunkowych
- prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców
- prowadzenie kontroli meldunkowych
- przyjmowanie i przygotowywanie wniosków o wydanie dowodu osobistego
- wydawanie oraz unieważnianie dowodów osobistych
- przygotowywanie spisu wyborców przed zarządzonymi wyborami lub referendum
Referat działalności gospodarczej
Struktura wewnętrzna Referatu działalności gospodarczej
Kierownik Referatu: Joanna Pasternak – stanowisko d/s zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
tel. 41 26 72 216, pok. 010
Inspektor: Krzysztof Adamski – stanowisko d/s działalności gospodarczej
tel. 41 26 72 248, pok. 010
Inspektor: Elżbieta Zawadzka - tel. +48 41 26 72 218, pok 010
stanowisko d/s działalności gospodarczej
tel. 41 26 72 263, Biuro Obsługi Interesanta sala C
Zadania Referatu działalności gospodarczej
-
przyjmowanie wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, przekształcanie ich na formę dokumentu elektronicznego i przesyłanie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
-
kontrola działalności gospodarczej przedsiębiorców w zakresie określonym w odpowiednich przepisach,
-
udzielanie, zmiana stwierdzanie wygaśnięcia i cofanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
-
wydawanie, zmiana, stwierdzanie wygaśnięcia i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
-
kontrola punktów sprzedaży napojów alkoholowych,
-
udzielanie, zmiana, stwierdzanie wygaśnięcia i cofanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym,
-
prowadzenie ewidencji obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie,
-
współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Informacje dla przedsiębiorców
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA
PRZEPISY
-
ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.
- ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy.
LICENCJE NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO TAKSÓWKĄ
PRZEPISY :
-
ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
-
rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dn. 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych zmienione rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019r.
-
Uchwała Nr XIV/56/2019 z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie dodatkowych oznaczeń taksówek na terenie miasta Ostrowca Świętokrzyskiego.
- Uchwała nr VIII/15/2015 Rady Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie określenia stref cen (stawek taryfowych) obowiązujących przy przewozie osób i ładunków taksówkami na terenie Gminy Ostrowiec Świętokrzyski.
ZEZWOLENIA NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH
-
Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży oraz w miejscu sprzedaży
-
Wydawanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
-
Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przedsiębiorcy, którego działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę
-
Wydawanie zezwoleń na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych
-
Prowadzenie postępowań dotyczących opłat za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
-
Prowadzenie postępowań w sprawie zmiany, cofnięcia, stwierdzenia wygaśnięcia zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, sala C, stanowisko nr 7.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
do 30 dni
OPŁATY
Opłatę za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wnosi się na rachunek bankowy nr 05 1090 2040 0000 0001 4739 9220 lub do kasy Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego przed wydaniem zezwolenia.
Opłata obowiązująca przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą w tym zakresie wynosi:
525 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,
525 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),
2.100 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu.
Opłata obowiązująca przedsiębiorców prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:
37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% alkoholu oraz piwa – w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,
37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) – w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,
77.000 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu – w wysokości 2,7% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.
Przedsiębiorcy, których roczna wartość sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych nie przekroczyła w/w wartości wnoszą opłatę określoną dla przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą w tym zakresie. W roku nabycia zezwolenia lub utraty jego ważności, opłaty dokonuje się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.
TERMINY DOKONANIA CZYNNOŚCI
Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, są obowiązani do złożenia, do dnia 31 stycznia, pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim. W przypadku niezłożenia oświadczenia w wyżej określonym terminie zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku, o którym mowa powyżej, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania wyżej określonej czynności nie złoży oświadczenia wraz z jednoczesnym dokonaniem opłaty dodatkowej w wysokości 30% opłaty należnej.
Opłata za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wnoszona jest na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego. W przypadku niedokonania opłaty w wyżej określonych terminach zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku, o którym mowa powyżej, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania wyżej określonej czynności nie wniesie raty opłaty należnej, powiększonej o 30% tej opłaty.
PRZEPISY
-
Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
-
Uchwała Nr LXIV/86/2018 Rady Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z dnia 31 sierpnia 2018 r. w sprawie zasad usytuowania na terenie miasta Ostrowca Świętokrzyskiego miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
-
Uchwała Nr LXIV/85/2018 Rady Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z dnia 31 sierpnia 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie miasta Ostrowca Świętokrzyskego.
INFORMACJE
Kto sprzedaje lub podaje napoje alkoholowe w wypadkach, kiedy jest to zabronione, albo bez wymaganego zezwolenia lub wbrew jego warunkom, podlega grzywnie.
Komunikaty dla przedsiębiorców
Komunikat dot. zwolnień z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Prezydent Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego informuje, iż Rada Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego podjęła w dniu 11 lutego 2021 r. Uchwałę Nr XLIII/22/2021 w sprawie zwolnienia z opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.
Zapisy Uchwały XLIII/22/2021 zwalniają przedsiębiorców prowadzących lokale gastronomiczne z drugiej i trzeciej raty opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży. Ponadto przedsiębiorcom, którzy w terminie do dnia 31 stycznia 2021 r. wnieśli w całości opłatę należną za 2021 r. przyznano zwrot tej opłaty w części obejmującej drugą i trzecią ratę.
Przepisy te nie dotyczą opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży (sklepy).
Zwolnienie przysługuje na podstawie złożonych dokumentów t.j:
1) Wniosek o udzielenie pomocy publicznej innej niż pomoc de minimis związanej z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków.
3) Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków.
Termin składania wniosków upływa 31 maja 2021 r.
Wnioski dostępne są na stronie internetowej Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, jak również w Biurze Obsługi Interesanta – stanowisko Nr 7.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej - przejście do strony Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Formularz CEIDG-1 - przejście do strony Centralnej Ewidencji i Infomracji o Działalności Gospodarczej
Wyszukiwarka przedsiębiorców - przejście do strony Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy - przejście do strony serwisu dla przedsiębiorcy